طرز تهیه سس آلفردو، تحولی در کسب و کار

طر تهیه سس آلفردو خوشمزه و بی نظیر
امتیاز دهید

سس آلفردو یک نوع سس غذای خوشمزه و محبوب در سراسر جهان است که به دلیل استفاده در پاستا آلفردو شهرت پیدا کرده است. یادگیری طرز تهیه سس آلفردو برای استفاده در پاستا با مرغ و گوشت بسیار حایز اهمیت است. در واقع این سس بافت بسیار نرمی دارد و به صورت گرم روی پاستای آماده شده استفاده می‌شود. روش تهیه سس آلفردو در خانه کار بسیار راحت و بی ‌دردسری است و با مواد ساده‌ای نیز تهیه می‌شود. همچنین برای درست کردن این سس ایتالیایی به زمان زیادی نیاز ندارید.

ما در این مقاله از نواتجهیز به آموزش طرز تهیه سس آلفردو به روش اصلی آن که با استفاده از خامه است می‌پردازیم. همچنین سعی می‌کنیم فوت و فن‌ها و نکات کلیدی مهم در تهیه این سس فوق‌العاده را به شما هم بگوییم؛ اما قبل از هر چیز بهتر است کمی بیشتر در خصوص سس آلفردو بدانید.

درباره سس آلفردو بیشتر بدانید

به طور کلی می‌توان گفت سس آلفردو یک سس سفید خوشمزه اصالتاً ایتالیایی است که نوع کلاسیک آن، یک سس خامه‌ای ساده با بافت ظریف و سفید است. این سس اصولاً روی رشته‌های ماکارونی یا پاستا قرار می‌گیرد. مواد غالب برای طرز تهیه سس آلفردو متشکل از کره، نوعی خامه و پنیر پارمزان است. اضافه نمودن چاشنی‌ها و پنیر خامه‌ای یا خامه سنگین به عنوان غلیظ کننده عالی نیز می‌تواند طعم آن را قوی‌تر و خوشمزه‌تر نماید.

سس آلفردو یک سس سفید خوشمزه

در حقیقت این سس در هر ۱۰۰ گرم، حدود ۵۳۵ کالری، انرژی و ۳۶ گرم، چربی دارد. به همین علت هم جزو گزینه‌هایی است که نباید در مصرف آن زیاده‌روی شود؛ زیرا این نوع سس سرشار از چربی‌‌های اشباع شده، کالری و سدیم بالا است که بیش از نیاز مصرف روزانه هستند. طبق یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۷ مصرف زیاد سس آلفردو خطر ابتلا به بیماری‌ عروق کرونر قلب و سکته ایسکمیک مغزی را افزایش خواهد داد.

روش تهیه سس آلفردو

این سس خوشمزه در سال ۱۹۱۴ توسط رستوران آلفردو در رم معروف شد و علت نام‌گذاری آن نیز دقیقاً به همین علت بوده است. در ابتدا طرز تهیه سس آلفردو فقط با کره و پنیر پارمزان بود؛ اما امروزه این سس بیشتر به عنوان یک دستور پخت خامه‌ای شناخته می‌شود و در واقع یک همراه همه کاره برای انواع پاستا، مرغ، و انواع غذاهای دیگر است. طرز تهیه سس آلفردو (که در ایران به نام سس سفید نیز معروف است) به چندین روش ممکن است که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سس آلفردو اصلی به روش رستورانی (با دو متد)
  • سس آلفردو خانگی
  • سس آلفردو بدون خامه به دو روش با شیر (بدون گلوتن)  و بدون لبنیات (وگان)

به‌طورکلی می‌توان گفت بهترین روش تهیه سس آلفردو روشی است که با ترکیب مناسبی از کره، پنیر پارمسان و خامه تهیه شده باشد. با وجود این که طرز تهیه این سس بسیار راحت است؛ اما در صورتی که شما مواد را به موقع اضافه نکنید یا به اندازه تفت ندهید قطعاً بافت و طعم خوبی به دست نمی‌آورید؛ بنابراین با دنبال کردن مرحله به مرحله این مقاله می‌توانید طرز تهیه سس آلفردو معرکه را یاد بگیرید و سسی مانند همان رستورانی که عاشق پاستاهای آن هستید، تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سس آلفردو

برای یادگیری طرز تهیه سس آلفردو در ابتدا لازم است همه مواد مورد نیاز که برای تهیه این سس می‌خواهیم را بشناسید. مواد لازم برای تهیه سس آلفردو به این شرح است:

  • خامه صبحانه 4 قاشق غذاخوری
  • کره 30 گرم
  • جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
  • سیر رنده شده 1 قاشق مرباخوری
  • پنیر پارمسان 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس آلفردو

روش تهیه سس آلفردو خوشمزه و تکرار نشدنی

در این قسمت تصمیم داریم روش تهیه سس آلفردو را به ساده‌ترین شکل ممکن مرحله به مرحله برای شما توضیح دهیم. در مرحله اول زیر تابه را روشن نمایید دقت کنید حرارت شعله به شدت کم باشد. حالا می‌توانید کره را داخل آن بیندازید تا آب شود. توجه داشته باشید که نباید کره بسوزد، بنابراین سعی کنید تا حد ممکن حرارت بسیار کم باشد. بعد از این که کره آب شد باید خامه را به آن اضافه نمایید. لازم به ذکر است که خامه بسیار مستعد سوختن است؛ لذا با حرارت پایین آن را با کره آب‌شده روی اجاق هم بزنید تا یک مایع یک‌دست ایجاد شود.

به میزانی که مایع یک‌دستی به وجود آید کافی است و نیاز به جوش خوردن آن نیست. حال باید پنیر و سیر را روی مایع بریزیم. در این مرحله برای جلوگیری از ته گرفتن سعی کنید به صورت مدام مخلوط را هم بزنید این کار را تا زمانی ادامه دهید که باز یک مایع یک‌نواخت مشاهده کنید. بعدازاین جعفری را اضافه نمایید و چند مرتبه هم بزنید تا مخلوط شوند. حال می‌توانید شعله را خاموش کنید. به همین راحتی روش تهیه سس آلفردو را اجرا کردید و سس شما آماده شد.

دستگاه همه کاره فست فود و رستوران - 6 تیغ

فوت و فن‌های طرز تهیه سس آلفردو

در طرز تهیه سس آلفردو در صورتی که تمایلی به استفاده از خامه ندارید و می‌خواهید آن را حذف کنید تا رژیمی و درعین‌حال غلیظ باشد باید آرد را به شیر اضافه نمایید. استفاده از آرد موجب می‌شود بافت سس بسیار سنگین باشد. در این صورت آرد و شیر باید در طی مراحل تهیه به‌صورت مرتب و به‌خوبی هم زده شوند تا آرد ته نگیرد؛ زیرا آرد خیلی سریع ته‌‌نشین و سفت می‌شود.

لازم به ذکر است اگر می‌خواهید به جای خامه از آرد در طرز تهیه سس آلفردو استفاده نمایید قبل از استفاده از آن در مایه سس بهتر است کمی آن را در تابه تفت دهید تا طعم خامی از آن گرفته شود. بعد از آن شیر را به تدریج و مرحله به مرحله اضافه کنید و هم بزنید تا از حالت گلوله گلوله‌ای خارج شود. زمانی که مایه سس آلفردو به غلظت دسر فرنی رسید می‌توانید پنیر را اضافه نمایید.

در این روش تهیه سس آلفردو اگر سس شما حاوی گلوله‌های آرد بود در انتها می‌توانید آن را از صافی رد کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از سیر تازه به جای پودر سیر می‌تواند ترکیبی لذیذتر ایجاد نماید. همچنین می‌توانید سیر را قبل از استفاده در سس آلفردو به صورت جداگانه با کره یا روغن زیتون تفت دهید تا طعم خام آن گرفته و عطر سیر خارج شود.

طرز تهیه سس آلفردو یکی از فنون و فوت های کوزه گری هر رستورانی است.

یکی دیگر از نکات مهم در طرز تهیه سس آلفردو این است که می‌توانید روغن زیتون را با کره جایگزین نمایید. بعد از پیاده کردن روش تهیه سس آلفردو و خاموش کردن حرارت سس غلظت بیشتری پیدا می‌کند و خودش را می‌گیرد. بهتر است این سس بی نظیر  را به صورت گرم به غذا اضافه کنید. پس در نتیجه مناسب‌تر آن است که سس آلفردو را به صورت تازه مصرف نمایید.

سخن پایانی

در کل می‌توان گفت سس‌ها از جمله چاشنی‌ها و اشتها آورهایی هستند که از نظر تنوع مزه و مواد تشکیل دهنده بسیار متنوع هستند. سس سبزیجات، سس میوه‌ای، سس سفید و … از جمله سس‌های پرکاربرد هستند. همچنین در بین سس‌های سفید، سس آلفردو یکی از خوش‌طعم‌ترین و پرکاربردترین‌ها است که موارد استفاده فراوانی نیز دارد. مواد تشکیل‌دهنده در اصلی‌ترین روش تهیه سس آلفردو شامل خامه، پنیر پارمزان، سیر و کره است که اولین‌بار سرآشپزی ایتالیایی به نام آلفردو آن را تهیه نمود. در این مقاله سعی کردیم شما را با آسان‌ترین طرز تهیه سس آلفردو آشنا کنیم. امیدواریم که مفید فایده واقع شده باشد.

تیم تولید محتوا نواتجهیز
ارسال دیدگاه