تهیه سس استیک شگفت‌انگیز و تکرارنشدنی تنها در 1 دقیقه!

تهیه سس استیک در یک دقیقه
با تشکر از همراهی شما

یکی دیگر از خوراک‌های پر طرفدار که در رستوران‌های بزرگ سرو می‌شود، بیف استراگانف است. همچنین استیک نیز در میان مردم بسیار محبوب است. بسیاری از رستوران‌های بزرگ به دنبال دستورهای پخت این دو غذای خوشمزه هستند تا بتوانند کلاس کاری رستوران خود را یک سر و گردن بالا برده و درآمد خود را افزایش دهند.

یکی از دغدغه های اصلی کافه ها و رستوران ها ایجاد طعم منحصر به فرد با استفاده از مواد اولیه مقرون به صرفه است. از همین رو تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی 7 روش برای تهیه سس بیف استراگانف و سس استیک بپردازیم.

 

 

طعمی خاطره انگیز با سس قارچ استیک گوشت

این سس به واسطه طعم بی نظیر آن برای سرو با انواع استیک گوشت و مرغ بسیار عالی است. تهیه این سس در کافه‌ها و رستوران‌ها می تواند طعمی خاطره انگیز برای مشتریان باشد و به افزایش فروش کمک کند. اگر مغازه فست فود و یا رستوران دارید، در کنار مابقی دستگاه‌ها به یک سس ساز و همزن تخصصی برای تهیه سالاد، دورچین و همچنین سس خود احتیاج دارید. برای اطلاع از نحوه کارکرد دستگاه روی بنر زیر کلیک کنید.

در ادامه به دستور و طرز تهیه سس استیک می‌پردازیم.

 

 

مواد لازم سس استیک گوشت

قارچ                        ۳۰۰ گرم

خامه                        ۳۰۰ گرم

شیر                         ۱ لیوان

پودر سیر                   ۲ قاشق مرباخوری

پیاز                          ۲ عدد

کره                          ۲۵ گرم

آب لیمو ترش تازه       ۲ قاشق غذاخوری

ماست چکیده            ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه        به میزان کافی

 

 

طرز تهیه سس استیک گوشت

برای تهیه این سس استیک خوشمزه ابتدا قارچ‌ها را خرد کرده و درون ماهیتابه‌ای بریزید تا آب آن کشیده شود. به این ترکیب می‌توانید سبزیجات معطر اضافه کنید و عطر و طعم سس را منحصر به فرد نمایید. در این مرحله لازم است قارچ را طعم دار کنیم. برای این کار از آب لیمو ترش تازه، نمک و فلفل سیاه استفاده می‌کنیم. کره را داخل قابلمه انداخته و بعد از داغ شدن کره، پیازها را تفت می‌دهیم. شیر را به مابقی مواد اضافه می‌کنیم و پودر سیر میزنیم. در آخر با افزودن خامه بافت سس غلیظ شده و بعد چند ثانیه سس استیک گوشت آماده است.

اگر صاحب رستوران، کافه و یا فست فود هستید می‌توانید برای ایجاد طعم منحصر به فرد خود این سس بی‌نظیر را به ترکیب غذایی خود بیفزایید.

این سس مشابه سس بشامل بوده و همچنین اگر مشتریان شما وگان هستند می‌توانید سس بشامل گیاهی تهیه نمایید و درکنار سایر ترکیبات غذایی سرو نمایید.

سس قارچ استیک ترکیبی کم نظیر و خوشمزه

سس سویا ترکیبی خوشمزه و متفاوت برای عاشقان غذا

اگر طرفدار طعم‌های شور هستید، سس سویا حتما توجه شما را جلب خواهد کرد. تهیه سس سویا معمولا فرآیندی زمان‌بر است. در ادامه قصد داریم روشی برای تهیه این سس خوشمزه به شما ارائه دهیم. همچنین می توان غلظت و رنگ آن را متناسب با سلیقه‌مان تهیه کنیم. سس‌های سویای تیره رنگ در مقایسه با انواع روشن‌تر غلیظ تر بوده و همچنین میزان شوری آن‌ها کمتر است.

 

 

مواد لازم سس سویا

لوبیای سویا (تازه و سبز)        435 گرم

سرکه بالزامیک                      4 قاشق چایخوری

پودر زنجبیل                         1/4 قاشق چایخوری

پودر سیر                             1/8قاشق چایخوری

فلفل سفید                          1/8قاشق چایخوری

آب گوشت                          1.5 پیمانه

عسل                                  2 قاشق چایخوری

آرد                                    340 گرم

نمک                                  به میزان دلخواه

آب                                    3.5 لیتر

 

طرز تهیه سس سویا

ابتدا آب گوشت را داخل تابه بریزید تا جوش بیاید. بعد از جوش آمدن تمام مواد به جز نمک را داخل آن بریزید و اجازه دهید به غلظت مناسب برسد. در این مرحله لازم است نمک را به آن بیفزایید و در نهایت اجازه دهید تا سس به خوبی سرد شود. سس را داخل شیشه‌ای در بسته بریزید و اجازه دهید یک هفته خنک شود. بعد از آن سس آماده استفاده است.

از این سس می‌توانید برای سرو غذاهایی که با طعم شور سس سویا سازگار است استفاده نمایید همچنین استفاده از این طعم متفاوت در رسپی غذاهای رستوران و کافه، کسب و کار شما را از دیگران منحصر می کند.

سس سویا استیک کم نظیر و خوشمزه

سس گوجه بی نظیر برای سرو استیک گوشت

سس گوجه فرنگی از جمله چاشنی‌هایی است که از سفره ما ایرانیان حذف نمی‌شود و همیشه مورد پسند همه است. به همین خاطر تهیه یک سس استیک با طعم گوجه فرنگی که باب میل ایرانیان باشد می‌تواند تصویری منحصر به فرد از برند ما در ذهن مخاطب به جا بگذارد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم این دستور فوق العاده را برای شما بیاوریم تا کسب و کار خود را از دیگران متمایز کنید. از طرفی اگر قصد تهیه این سس استیک را در خانه دارید می‌توانید یک مهمانی تکرارنشدنی برگزار کنید.

 

مواد لازم سس گوجه فرنگی

گوجه فرنگی              4 عدد

قارچ                        200 گرم

سس خردل               1 ق غ

آب لیموترش تازه        1/2 آب یک لیمو

دلستر یا ماءالشعیر      2 قاشق چایخوری

سیر درشت                یک حبه له شده

روغن زیتون               6 قاشق غذاخوری

جوز هندی                1/2 قاشق چایخوری رنده شده

میخک                     1/8 قاشق چایخوری

نمک                        1/2 قاشق چایخوری

فلفل قرمز                  به میزان دلخواه

 

طرز تهیه سس گوجه فرنگی

برای تهیه سس استیک گوجه‌فرنگی‌ها را به مدت 3 دقیقه در آب جوش بیندازید تا پوست آن به راحتی جدا شود. گوجه‌ها را پوست بگیرید و با کاتر میکسر نوا پوره کنید. پوره گوجه فرنگی را داخل تابه بریزید تا آب آن کشیده شود. سپس قارچ را اضافه کنید و بعد از اینکه آب آن کشیده شد، دو قاشق روغن زیتون را اضافه کنید.

حالا نوبت اضافه کردن آب لیمو تازه و ادویه هاست. ابتدا سیر را با مابقی مواد تفت می‌دهیم و سپس جوز هندی، میخک، نمک و فلفل قرمز را اضافه می‌کنیم. در نهایت سس خردل و دلستر را اضافه می‌کنیم. بعد از اینکه سس به غلظت دلخواه رسید، اجازه می‌دهیم تا خنک شود. می‌توانید سس استیک گوجه فرنگی را به صورت جدا در کنار بشقاب سرو کنید و یا روی استیک بریزید و بشقاب را با سبزیجات مختلف تزئین نمایید.

سس استیک با طعم گوجه فرنگی

کلام آخر

یکی از روش‌های پوشاندن لباس نو به عطر و طعم غذا، استفاده از چاشنی‌هاست. سس‌ها نقش بسزایی در تغییر طعم غذاها دارند. از آنجایی که ما ایرانیان عاشق بازی با طعم غذاها هستیم، سس‌ها همیشه در سفره‌هایمان جایگاه ویژه ای دارند.

از جمله غذاهای پرطرفدار مردم ایران، استیک گوشت است. طعم این غذاها وابسته به گوشت استفاده شده و رسپی سس استیک است. از آنجایی که یکی از مأموریت‌های نواتجهیز توسعه کسب و کارهاست، در این مطلب طرز تهیه چند سس کمیاب را برای شما ارائه دادیم.

تیم تولید محتوا نواتجهیز
ارسال دیدگاه