سس پاستا، تجربه‌ای لذیذ در هر قاشق غذا

سس پاستا، تجربه ی غذایی لذیذ در هر قاشق
با تشکر از همراهی شما

سس پاستا، مهم‌ترین قسمت تهیه پاستا است و می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر از غذاهای ایتالیایی را برای ما رقم بزند. سس‌های پاستا با طعم‌های غنی و منحصر به فرد، غذاهایمان را به یک سفر لذت‌بخش تبدیل می‌کنند. هر قاشقی از این سس‌های خوشمزه، باعث می‌شود غذا حس ناب و شگفت‌انگیزی در ما ایجاد شود.

در هر قسمت از جهان، انواع سس‌های پاستا با طعم‌ها و مواد اولیه متنوعی ساخته می‌شوند. از سس‌های خامه‌ای و پرفیومه در ایتالیا، گرفته تا سس‌های تند و ترش در آسیا، هر کشور دارای سلیقه‌ای خاص است. همه این سس‌ها، با تنوع طعم و عطر، انتخابی شگفت‌انگیز برای عاشقان پاستا محسوب می‌شوند. تجربه پاستا با سس‌های متنوع، ما را به دنیایی از طعم‌های هیجان‌انگیز و شادی بیشتر هدایت می‌کند.

 

توسعه کسب و کار با تولید طعم‌های سس پاستای جدید

امروزه استقبال از غذاهای ایتالیایی به قدری گسترش یافته است که برخی از رستوران‌ها فقط رسپی‌های ایتالیایی را سرو می‌کنند. رقابت بر سر طعم یکی از مزیت‌های رقابتی است که برای ایرانیان خیلی حائز اهمیت است. در رستوران‌های ایتالیایی، سس پاستا اصلی‌ترین نقش را ایفا می‌کند. بنابراین اگر شما رستوران، کافه و یا فست فودی دارید این مطلب را از دست ندهید.

یکی از مواردی که رستوران‎ها و اغذیه فروشی‌ها باید به آن دقت نمایند، ابزار کار با کیفیت است. سس ساز و همزن یکی از موارد پرکاربرد و پر استفاده در تمامی اغذیه فروشی هاست. این دستگاه به راحتی می تواند در عرض چند دقیقه حدود 3 کیلو مواد را میکس کرده و سس مورد نیاز شما را تهیه نماید.

طرز تهیه 3 سس پاستای بی‌نظیر و متفاوت

 

سس مارینارا

سس مارینارا از جمله سس های پرطرفدار است که اغلب در کنار پاستاهای رشته ای سرو می شود. این ترکیب بی‌نظیر بسیار مشابه سس ماکارونی است اما در واقع عطر و طعم آن متفاوت است و کشورهای اروپایی به عنوان رایج‌ترین سس پاستا شناخته می شود.

سس پاستا مارینارا، ترکیبی لذیذ و بی نظیر

مواد لازم سس مارینارا

گوجه فرنگی                  4 عدد

سیر                             3 حبه

پیاز                             1 عدد متوسط

روغن زیتون                 3 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی            1 قاشق غذاخوری

پونه کوهی یا ریحان     1 قاشق مرباخوری

آویشن                         1 قاشق مرباخوری

فلفل قرمز                     1/2 قاشق مرباخوری

نمک                            1 قاشق مرباخوری

 

طرز تهیه سس مارینارا

با تیغه خردکن دستگاه سس ساز و همزن نوا، پیاز و سیر را خرد و نگینی کنید. گوجه‌ها را 5 دقیقه در آب جوش می‌ریزیم و سپس پوست می‌کنیم. برای تهیه پوره گوجه آن‌ها را در میکسر نوا ریخته و چند پالس می زنیم. دقت نمایید به دلیل قدرت بالای تیغه‌های نوا نیازی به میکس کردن زیاد نیست و تنها با چند پالس پوره‌ی خوبی به دست می‌آید.

روغن زیتون، پیاز و سیر را چند دقیقه میکس می‌کنیم و درون ماهیتابه چند دقیقه تفت می دهیم. بعد از طلایی شدن پیازها، گوجه‌ها را درون ماهیتابه ریخته و صبر می‌کنیم تا آب آن کشیده شود. حالا وقت اضافه کردن رب گوجه است. مواد را کمی هم میزنیم تا خوب مخلوط شود. طعم خامی که گرفته شد، آویشن و پونه گیاهی را اضافه می‌کنیم. در نهایت به میزان دلخواه نمک و فلفل را اضافه می‌کنیم. سس پاستای آماده شده را روی آن می‌ریزیم. این ترکیب بی‌نظیر را می‌توانید در مهمانی‌های خود و یا در رستوران خود استفاده نمایید.

 

سس آلفردو

حتما شما هم اسم سس آلفردو را شنیده‌اید. اگر شما صاحب یک رستوران ایتالیایی هستید حتما به دنبال یک دستور بی‌نظیر برای پاستا آلفردو خود هستید. همچنین پاستا آلفردو از جمله غذاهای محبوب برای مهمانی‌هاست. بنابراین شما می‌توانید سس پاستای آلفردو را طبق دستور زیر تهیه نمایید و مهمانی‌های خود را رنگین نمایید.

سس پاستا آلفردو مناسب ذائقه هر ایرانی

مواد لازم سس آلفردو

خامه پرچرب                 ۴ قاشق غذاخوری

پنیر پارمزان                  ۳ قاشق غذاخوری

کره                              1/4 پیمانه

سیر تازه                       ۲ حبه

جعفری تازه                  ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه         به مقدار لازم

* استفاده از پنیر پارمزان در این سس اختیاری است و در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کنید.

 

طرز تهیه سس آلفردو

کره را در ماهیتابه یا شیرجوش ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم تا ذوب شود. سیرها را رنده کرده و به کره اضافه کنید. زمانی که عطر سیرها خارج شد وقت اضافه کردن مابقی مواد است. خامه را به مخلوط فوق اضافه می‌کنیم و هم میزنیم تا یکدست شود.در آخر پنیر پارمزان رنده شده را افزوده و حدود 2 تا 3 دقیقه هم می‌زنیم تا غلیظ شود.

این سس پاستا بسیار خوشمزه است اما خامه پر چرب باعث می‌شود سنگین باشد. بنابراین اگر مایلید سس سبک‌تر و سالم‌تری را امتحان کنید، می‌توانید از شیر به جای خامه استفاده کنید. برای این کار می‌توانید ½ پیمانه شیر را جایگزین خامه پر چرب نمایید. همچنین اگر رژیم غذایی خاصی دارید و یا وگان هستید، می‌توانید سس آلفردو گیاهی را درست کرده و از آن لذت ببرید.

در آخر جعفری تازه، نمک و فلفل را به مخلوط فوق اضافه نمایید و هم بزنید تا یکدست شود. سس را تا زمانی که گرم است به پاستا بیفزایید و از این ترکیب خوشمزه لذت ببرید.

 

سس بولونز

سس بولونز یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین ترکیبات برای استفاده در اسپاگتی و پاستا است. این ترکیب خوشمزه در بولونیای ایتالیا بسیار محبوب است و به همین دلیل نام آن را سس بولونز قرار گذاشته‌اند. این ترکیب خوشمزه بی‌شباهت به سس ماکارونی نیست اما مواد تشکیل دهنده آن کمی متفاوت است. این ترکیب خوشمزه را می‌توان در غذاهایی مانند اسپاگتی و پاستا استفاده نمود.

سس بولونز طعمی خاص برای هر ایرانی

مواد لازم سس بولونز

پیاز خرد شده               ۱ عدد متوسط

هویج نگینی شده          ۲ عدد متوسط

کرفس نگینی شده        ۲ عدد متوسط

گوشت چرخ کرده         ۳۶۰ گرم

روغن زیتون                 ۴ قاشق غذاخوری

کره گیاهی                    ۴ قاشق غذاخوری

پوره گوجه فرنگی          ۴۵۰ گرم

رب گوجه فرنگی            ۱ پیمانه

سرکه سفید                   ½ پیمانه

آب گوشت                    ¾ پیمانه

خامه‌ی غلیظ                ½ پیمانه

نمک و فلفل                 به میزان دلخواه

جوز هندی                   به میزان دلخواه

فلفل قرمز تند               به میزان دلخواه

 

طرز تهیه سس بولونز

برای تهیه سس پاستای بولونز در اولین گام کره و روغن را داخل تابه ریخته و روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا ذوب شود. پیاز خردشده را اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا طلایی شود. هویج و کرفس نگینی شده را به سایر مواد می‌افزاییم. برای نگینی کردن هویج، کرفس و یا سایر صیفی‌جات می‌توانیم از تیغه خردکن نگینی دستگاه سالادساز و همزن نوا استفاده کنیم.

همچنین با استفاده از تیغه پوره کن، گوجه فرنگی‌های پوست کنده شده را می‌توانید ظرف چند ثانیه پوره گوجه خود را تهیه نمایید. بعد از تفت دادن هویج و کرفس، گوشت چرخ کرده را به ترکیب اضافه می‌کنیم. حدود 10 دقیقه گوشت را با روغن زیتون تفت می‌دهیم تا بپزد و رنگ آن تغییر کند.

اسپاگتی با سس بولونزی بی‌نظیر و مطبوع

افزودن سرکه سفید به این ترکیب باعث ترد شدن گوشت و طعمی عالی در غذا می‌شود. بعد از افزودن سرکه سفید، باید صبر کرد تا کامل تبخیر شود. خامه را به مواد درون تابه اضافه می‌کنیم. نوبتی هم باشد نوبت ادویه‌هاست. ادویه‌ها را به میزان دلخواه و آنگونه که باب طبعمان است به سس پاستا اضافه می‌کنیم. آب گوشت را اضافه می‌کنیم. آخرین گام، مرحله افزودن رب و پوره گوجه فرنگی است. بعد از اینکه سس به غلظت لازم رسید، سس آماده شده را روی پاستا بریزید و استفاده نمایید.

 

سخن آخر

اگر صاحب کافه و یا رستورانی هستید که غذاهای ایتالیایی سرو می کنید، از طعم سس پاستاهای خود قافل نشوید. گرایش به غذاهای فرنگی و به خصوص پاستاهای ایتالیایی روز به روز افزایش می‌یابد. با تحقیق و تهیه رسپی های جدید برای سس پاستا طعم غذاهای خود را از رقبا تمایز بخشید. امروزه سرو غذاهای ایتالیایی در مهمانی‌ها بسیار رایج شده است. از همین رو می‌توانید با تهیه سس پاستا طعم متفاوت و جدیدی را خلق کنید و از مهمانی‌های خود لذت ببرید.

تیم تولید محتوا نواتجهیز
ارسال دیدگاه